زنان شهر بهشت

نرم افزار المبین
نویسنده : پارسا رجائی - ساعت ۱٠:٢۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٢/۱٧
 

برنامه المبین یکی از کاملترین برنامه های قرآنی تا امروز است که به صورت رایگان در اختیار دوستان و دوستداران کتاب آسمانی قرار گرفته است.
در این برنامه کل متن قرآن مجید به همراه ترجمه آن را در دسترس خواهید داشت . استفاده از این برنامه بسیار راحت است و کاربران مبتدی هم میتوانند برای تمام سوالات خود جوابی دریافت کنند .
این نرم افزار قبل از قرار داده شدن توسط آنتی ویروس اورجینال AVG تست شده است .

 


 
 
مجموعه 280 تصویر "بسم الله الرحمن الرحیم" بسیار زیبا
نویسنده : پارسا رجائی - ساعت ۱٠:٢٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٢/۱٧
 

مجموعه 280 تصویر "بسم الله الرحمن الرحیم" با کیفیت بسیار بالای 300 dpi و ابعاد بالای 1000 در 1000 (بسته به ابعاد تصویر) که قابل استفاده در تمامی محیطها و نرم افزاهای گرافیکی و ... می باشد. حجم اصلی این فایلها 35 مگابایت است که به حدود 22 مگابایت فشرده شده است. فرمت این فایلها jpg است.


 
 
وحدت اسلامی
نویسنده : صفیه محمدیان - ساعت ٩:٥٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٢/٩
 

درست است بیشتر از یک هفته از هفته مبارک وحدت می گذرد اما با توجه به مسائل به وجود آمده در دنیای اسلام ضروری است که به این مطلب بیشتر پرداخته شود.

 امروز که امت اسلام در جهت هدف متعالی خود متحد شده است بایستی ما نیز از قافله عقب نمانیم و هرچند اندک ولی در بضاعت ناچیز خود به آن بپردازیم.

وحدت اسلامی

ضرورت وحدت در جامعه در زمانی که کشور آمال هجوم تجاوزات فرهنگی و فکری و اخیراٌ نیز  اعتقادی است بسیار حائز اهمیت است زمانی که کشور دچار فتنه کشته زمانی که شاخه یک درخت قصد ریشه کن کردن آن را دارد آنچه مسلم راهگشاست وحدت است .
آنچه در کشورهای اسلامی و عربی مصر , تونس و بحرین میگذرد انقلابی متفاوت است اما آن نیز چون سایر انقلابها برخاسته از دو عامل است درد از ظلم و سیطره انسانها و موسسات انسانی و طلب نهی این سیطره است . همه ما کشورهای اسلامی این دنیا هستیم درست است که معیارهای کلاسیک و غربی ملیت ها ما را از هم جدا می کند ولی علارغم اختلافات ظاهری عناصری از وحدت میان ما وجود دارد و آن وجود یک عامل مشترک  و بسیار چشمگیر و بارز پیدا می کنیم که اسلام است و اسلام دنیایی است سرشار از فرهنگ و سنتهای مخصوص و مقتضی خود در صورت وابستگی همه ما به اسلام مبانی  وجدان مشترک و وحدت ملی در ما ایجاد می شود که اثر آن ابتلا به دردهای مشترک می باشد و این موردی است که کشورهای غربی و استعمارگر به شدت از آن در هراسند و با تکیه بر خرافات و تمایزات فرهنگی و قومیتی در کشورهای اسلامی مختلف و با استفاده از افراد به ظاهر متدین اما فریب خورده سعی در عدم تحقق آن دارند.
راهکارهای ایجاد وحدت از منظر قرآن
۱) توجه به نقاط مشترک:
مخاطبان دعوت به یگانگی، نقاط مشترکی دارند که قرآن بر این نقاط، انگشت گذاشته و آنان را به یگانه شدن بر محور آن ها فراخوانده است. تاکید بر این که انسان ها همه از خاک آفریده شده (حج/۵) یا از یک پدر و مادر زاده شده اند (حجرات / ۱۳) و این که کرامت انسانی به همه انسان ها متعلق بوده و رنگ و نژاد در آن تاثیر ندارد (اسراء/۷۰) توجه دادن به این نقاط مشترک در یگانگی جهانی است. دعوت از پیروان ادیان آسمانی و اهل کتاب به نقاط مشترک عقیدتی (آل عمران / ۶۴) نیز بدین سبب انجام گرفته است.
۲) چنگ زدن به ریسمان الهی:
قرآن کریم در صریح ترین آیه خود، در دعوت به اتحاد، تمام مومنان را به چنگ زدن به ریسمان الهی و پرهیز از تفرقه خوانده است: «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا» و نیز در آیات ۱۴۶ و ۱۷۵ نساء و ۱۰۱ آل عمران ازتمسک جستن به خداوند، سخن به میان آورده است.
۳) مراجعه به سنت پیامبر (ص):
افزون بر آن که قرآن، وجود پیامبر (ص) را محوری برای همبستگی و یگانگی مسلمانان می شناسد (آل عمران/ ۱۵۹)، مراجعه به سنت حضرت را نیز راه کارهایی برای ایجاد و حفظ یگانگی معرفی کرده است:«فان تنزعتم فی شیء فردوه الی الله و الرسول». بازگرداندن به رسول در روایت حضرت امیر (ع) به مراجعه به سنت پیامبر تفسیر شده است.
۴) مراجعه به اهل بیت (ع):
قرآن از امامان اهل بیت (ع) با عنوان «اولی الامر» یاد کرده و اطاعت آنان را در جهت اطاعت خدا و رسول و سخن آنان را حجت دانسته است: «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الأمر منکم» بدین سبب از مسلمانان خواسته است تا در موارد اختلاف میان خود یا فهم دین، به آنان مراجعه کنند: «ولو ردوه الی الرسول و الی اولی الأمر منهم لعلمه الذین یستنیطونه منهم» و یکی از عوامل معرفی اهل بیت در جایگاه ثقل اصغر در روایت ثقلین از سوی پیامبر(ص) نقش مؤثر آنان در ایجاد و حفظ یگانگی بوده است؛ چنان که هشام بن حکم در حضور امام صادق(ع) در مناظره ای با مرد شامی، ضرورت وجود امام را براساس ناکافی بودن قرآن و سنت در رفع اختلافات ثابت کرد. در برخی از روایات، مقصود از ریسمان مردمی در آیه «... الا بحبل من الله و حبل من الناس» علی(ع) یا امامان(ع) معرفی شده است.
۵) امر به معروف و نهی از منکر:
قرآن، پس از فراخوانی مسلمانان به چنگ زدن به ریسمان الهی و پرهیز از تفرقه، از آنان می خواهد که به انجام امر به معروف و نهی از منکر قیام کنند: «و لتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر» و بی درنگ، به آنان هشدار می دهد که به سان پیروان ادیان پیشین که در دینشان دچار چند دستگی شده اند، پراکنده نشوند: «ولا تکونوا کالذین تفرقوا» این امر نشان می دهد که امر به معروف و نهی از منکر، نقش ویژه ای در برقراری اتحاد و نیز جلوگیری از تفرقه ایفا می کند.
برخی مفسران، این نقش را چنین تبیین کرده اند که اعتصام به حبل الله، امت را به مثابه جان قرار می دهد و دعوت به خیر، این اصل را تغذیه می کند و امر به معروف حافظ و پشتیبان آن است. از نگاه برخی دیگر، امر به معروف و نهی از منکر، پوششی اجتماعی برای محافظت جمعیت است و حفظ وحدت اجتماعی بدون نظارت عمومی ممکن نیست.
۶) مراعات حقوق برادری:
قرآن، مؤمنان را به مثابه جان های یک دیگر دانسته، از آنان می خواهد که به خویشتن عیب نگیرند: «ولا تلمزوا أنفسکم» و بر حرمت سوءظن، حرمت تجسس، (حجرات/۱۲) و تهمت های ناروا، (نور/۲۳) پای فشرده و غیبت کردن مؤمن را به مثابه خوردن گوشت مرده برادر خود دانسته است: (حجرات/۱۲)، و به سبب هم سویی چنین پیوندی با اراده الهی، راه مؤمنان را محور حق برشمرده و عدم پیروی از راه آنان را هم سنگ مخالفت با پیامبر(ص) دانسته است (نساء ۱۱۵)، قرآن از مؤمنان خواسته است تا به سان بهشتیان، کینه ها از دل هایشان زدوده شود (حجر/۴۷)، و درون جانشان به هم مهر ورزند و از خداوند، بخشیدن برادران دینی را پیش از خود و نیز زدودن کینه درباره برادران دینی را بخواهند: «ربنا اغفر لنا و لاخوننا الذین سبقونا بالایمن و لا تجعل فی قلوبنا غلاّ للذین ءامنوا» در روایات اسلامی بر اهمیت پیوند برادری و کوشش برای استحکام آن با انجام اموری چون به دیدار هم رفتن، هدیه دادن و... نیز حقوق برادران ایمانی تأکیدهای فراوانی شده است. در روایتی از امام کاظم(ع) برای برادر ایمانی، هفت حق معرفی شده که با عدم مراعات هر یک از آن ها، از ولایت الهی خارج می شود.
7) برنامه های عبادی:
در اسلام، تشریع عبادات به گونه ای انجام گرفته که فرد و اجتماع را خواسته یا ناخواسته به همگرایی و یگانگی عملی فرامی خواند.
الف) دعا:
قرآن، افزون بر دعوت از مؤمنان به مناجات با خداوند(غافر/۶۰)، خود، در بردارنده عالی ترین مضامین دعا است و بررسی مضامین این دعاها نشان می دهد که غالب آن ها به صورت جمع ارائه شده است؛ نظیر آیات ۱۹۱تا ۱۹۴ آل عمران سفارش به دعا برای چهل مؤمن پیش از دعا برای خود، از آن حکایت دارد که اسلام به روح یگانه نگریستن امت، تأکید فراوان دارد.
ب) نماز:
نماز، نماد عبادت در اسلام است و هر مسلمان وظیفه دارد در شبانه روز، ده بار سوره فاتحه را که جامع و هم سنگ همه قرآن است، در نمازهای خود قرائت کند. با آن که کلمات این سوره از زبان یک شخص ادا می شود، در خطاب های آن، از ضمایر و هیئت جمع استفاده شده است؛ نظیر «ایاک نعبد و ایاک نستعین¤ اهدنا الصراط المستقیم»؛ چنان که از مسلمانان خواسته شده است هنگام نماز، همگی رو به کعبه بایستند (بقره/۱۴۴). این امر نشان می دهد که قرآن درپی ایجاد روح هم گرایی و جمع نگری در دل هر مسلمان است؛ هرچند که تنها به نماز ایستاده باشد.
ج) نماز جماعت:
تأکید بر حضور در مساجد و برقراری نماز جماعت: «و ارکعوا مع الرکعین» و نیز نوید دادن ثواب های فراوان به اقامه آن در روایات، از جمله برنامه های عبادی اسلام برای ایجاد هم گرایی است.
د) نماز جمعه:
قرآن بر پایی نمازجمعه و رها ساختن تمام کارها از جمله بیع برای ادای آن، تأکید کرده است (جمعه/۹). بدون تردید، حضور در نماز جمعه در هفته یک بار در کنار حضور روزانه در نماز جماعت، راه کاری برای ایجاد پیوند و یگانگی بیش تر مؤمنان به شمار می رود و تأکید بر حضور مؤمنان در اجتماعات، به همین امر ناظر است.
هـ) مناسک حج:
قرآن یکی از حکمت های وجوب حج را مشاهده منافع از سوی مسلمانان دانسته است: «لیشهدوا منفع لهم». پیداست که از مهم ترین منافع موردنظر در این آیه، استحکام هرچه بیشتر پیوند برادری و یگانگی میان مؤمنان و نشان دادن قدرت آنان در صورت حفظ این یگانگی است. چنان که حرمت جدال و منازعه در حج (بقره/۱۹۷) و بر تن کردن لباس های یک رنگ و ساده احرام و انجام مناسک حج همزمان و در کنار یک دیگر، همین هدف را دنبال می کند.
وحدت بین مسلمین از دیدگاه آیت الله خامنه ای
امروز بیش از همه چیز، در امت اسلامى اتحاد لازم است. وحدت پیدا کنیم، حرفمان را یکى کنیم، دلمان را یکى کنیم؛ این وظیفه‌ى یکایک کسانى است که در این امت بزرگ مسلمان قدرت تأثیرگذارى دارند. چه دولتها، چه روشنفکران، چه علما، چه فعالان گوناگون سیاسى و اجتماعى، هر کدامى در هر کشورى از کشورهاى اسلامى هستند، وظیفه دارند امت اسلامى را بیدار کنند و این حقائق را به آنها بگویند؛ این وضعیت تلخ را که دشمنان اسلام به وجود آوردند، براى آنها روشن و تبیین کنند؛ آنها را دعوت کنند به اینکه درصدد انجام وظیفه بربیایند؛ این وظیفه‌ى همه‌ى ماست.
 برادران عزیز! خواهران عزیز! از هر جا که هستید، با هر مذهبى که هستید، بدانید دشمنان اسلام و مسلمین امروز بیشترین تکیه‌شان بر روى ایجاد اختلاف و تفرقه است. میخواهند نگذارند دلها به هم نزدیک شود؛ چون میدانند اگر دستها در هم فشرده شد، دلها به هم نزدیک شد، امت اسلامى به فکر علاج مشکلات بزرگ خود بر خواهد آمد. منشأ بسیارى از این مشکلات - که یکى از آنها همین قضیه‌ى فلسطین است، یکى از آنها همین قضیه‌ى دولت جعلى صهیونیست است - قدرتمندان عالمند. دشمن میداند که متمرکز خواهیم شد و همه‌ى امت اسلامى و همه‌ى نیروها را در این راه به کار خواهیم برد تا با این تجاوز آشکارى که دارد صورت میگیرد، مقابله کنیم؛ لذا نمیگذارد دلها به هم نزدیک شود.

 امروز فریاد تفرقه از سوى دشمنان اسلام بلند میشود. مسئله‌ى شیعه و سنى را امروز آمریکائى‌ها و انگلیسى‌ها مطرح میکنند؛ این براى ما ننگ است. تحلیلگران آمریکائى و انگلیسى و غربى، جزو مسائلى که مطرح میکنند، روى آن مطالعه میکنند، روى آن تأکید میکنند، این است که بیائیم اسلام سنى را از اسلام شیعى جدا کنیم و بین اینها درگیرى به وجود بیاوریم. دشمن میخواهد این کار را بکند؛ همیشه همین جور بوده است. همیشه دشمنان دنیاى اسلام سعى کرده‌اند از اختلافات مذهبى و قومى و جغرافیائى و منطقه‌اى حداکثر استفاده را بکنند. امروز ابزارهاى مدرن را در استخدام این کار به کار گرفته‌اند؛ این را باید ما متوجه باشیم، بیدار باشیم. میخواهند ما را به همدیگر مشغول کنند تا از آن نقطه‌ى اصلى که ما باید متوجه به آن باشیم، منصرف کنند. میخواهند اقوام مسلمان، ملتهاى مسلمان، مذاهب مسلمان، از شیعه و سنى و غیر اینها را متوجه به هم کنند تا مسئله‌ى اسرائیل فراموش شود. ماجراى غصب فلسطین باید ما را به هم نزدیک میکرد. اینها دارند از همین مسئله براى دور کردن ما استفاده میکنند. در همین ماجراى فلسطین، بین دنیاى اسلام ایجاد اختلاف میکنند؛ دولتها را در مقابل هم قرار میدهند. مسئله‌ى فلسطین، مسئله‌ى روشنى است. هیچ مذهبى از مذاهب اسلامى تردید ندارد که آن وقتى که سرزمین اسلام، سرزمین مسلمین، مورد تعرض قرار گرفت، مورد تجاوز قرار گرفت، دفاع بر همه‌ى مسلمانان واجب است. همه‌ى مذاهب اسلامى در این متفقند؛ این محل اختلاف نیست. این مسئله‌ى متفقٌ‌علیه را محل تردید قرار میدهند، مسلمانها را شقه شقه و دسته دسته میکنند، تعصبهاى مذهبى و طائفى را در دلها زیاد میکنند، آتش آن را برافروخته میکنند، براى اینکه خودشان براحتى مشغول باشند.
 ما باید بیدار باشیم؛ حرف جمهورى اسلامى این است. جمهورى اسلامى از اول تشکیل، جزو سطور اولِ اصلىِ اهداف خودش، یکى این را قرار داد: اتحاد مسلمانان و نزدیک کردن دلهاى آنها به یکدیگر، و یکى هم مسئله‌ى فلسطین را.
 در بیانات امام راحل (رضوان اللَّه تعالى علیه) این دو نقطه، دو نقطه‌ى بسیار روشن و واضحى است: یکى مسئله‌ى اتحاد مسلمین در همه‌ى موضوعات و کم کردن اختلافات و کمرنگ کردن اختلافات، و مانع شدن از اینکه اختلافات فکرى و فقهى و کلامى و امثال اینها دو طرف را به عداوت بکشد و با هم دشمنى کنند، یکى هم مسئله‌ى فلسطین.
راه حفظ وحدت
قرآن کریم در سوره بقره آیات 208 – 214 راه نگهدارى وحدت دینى در جامعه انسانى را بیان مى کند این آیات یعنى از جمله ( یا ایهاالذّین آمنوا تا جمله : الا ان نصر اللّه قریب ) هفت آیه کامل است ، که راه تحفظ و نگهدارى وحدت دینى در جامعه انسانى را بیان مى کند، و آن این است که مسلمانان داخل در سلم شوند، و تنها آن سخنانى که قرآن تجویز کرده بگویند، و آن طریقه عملى را که قرآن نشان داده پیش گیرند، که وحدت دینى از بین نمى رود، و سعادت دو سراى انسانها رخت برنمى بندد، و هلاکت به سراغ هیچ قومى نمى رود، مگر به خاطر خارج شدن از سلم ، و تصرف در آیات خدا، وجابجا کردن آنها، که در امت بنى اسرائیل و امتهاى گذشته دیگر دیده شد، و به زودى نظیر آن هم در این امت جریان خواهد یافت . ولى خداى تعالى این امت را وعده نصرت داده و فرموده : ( الا ان نصر اللّه قریب) .